Innehåll
1. Individuellt introduktions- och inspirationstillfälle
När en kursdeltagare har anmält sig till kursen, tar kursledaren kontakt för att komma överens om en tid för ett individuellt introduktions- och inspirationstillfälle. Under detta tillfälle diskuteras företagets nuvarande marknadsföringsaktiviteter och vi identifierar tillsammans utvecklingsmöjligheter inom digital marknadsföring. I slutet av tillfället väljer kursdeltagaren ut en eller flera workshoptillfällen inom de områden hen vill utveckla sin kunskap och erfarenhet. Workshopparna ordnas som gemensamma tillfällen med andra kursdeltagare.
2. Gemensamma workshoptillfällen
Gemensamma utbildningstillfällen ordnas inom en till två månader efter introduktionstillfället. Kursdeltagaren kan välja att delta i en eller flera av dessa workshoptillfällen:
a) Att skapa företagsprofil på sociala medier och komma igång
b) Att ta fram en marknadsföringsstrategi och skapa en grafisk profil
c) Grunderna i fotografering, video och redigering och innehållsskapande i text
d) Fördjupning i funktioner på sociala medier
e) Grunderna i sökmotoroptimering
3. Individuellt uppföljningstillfälle
I slutet av kurshelheten följer vi upp företagets marknadsföring under ett individuellt uppföljningstillfälle. Vi diskuterar vad som har fungerat bra och mindre bra samt gör upp en plan för företagets framtida marknadsföring.